Plánovanie intervencií na základe komplexného zhodnotenia rodinného prostredia dieťaťa

1. Vzdelávacie výstupy

Absolvent vzdelávacieho programu bude schopný:

  • identifikovať potreby dieťaťa na základe komplexného a holistického pohľadu,
  • využívať rôzne nástroje na zistenie aktuálnej situácie dieťaťa a jeho rodiny
  • analyzovať rodičovský potenciál a zdroje rodinného systému,
  • identifikovať kompenzačné mechanizmy rodiny a sieťovať spolupracujúce subjekty
  • zostaviť plán sociálnej práce "šitý na mieru" podľa potrieb dieťaťa a jeho rodiny,
  • správne a vhodne určiť ciele, úlohy a intervencie pre dieťa a jeho rodinu
  • efektívne nastavovať monitoring a evaluáciu v procese vedenia prípadu.

2. Cieľová skupina

Sociálne pracovníčky a pracovníci v zmysle zákona č. 219/2014 Z. z. Zákon o sociálnej práci a o podmienkach na výkon niektorých odborných činností v oblasti sociálnych vecí a rodiny a o zmene a doplnení niektorých zákonov

Profil absolventa

Absolvent bude vedieť samostatne posudzovať situáciu dieťaťa v kontexte systému rodiny, pracovať so štandardizovanými aj neštandardizovanými hodnotiacimi nástrojmi, navrhovať intervencie orientované na zmenu v rodinnom systéme, navrhovať a realizovať plán sociálnej práce v súlade s princípmi najlepšieho záujmu dieťaťa.

3. Forma vzdelávania

Prezenčná forma – interaktívne stretnutia s dôrazom na nácvik praktických zručností a odborných znalostí, interaktívne cvičenia a modelové situácie, skupinové cvičenia, ako aj kazuistiky z aplikačnej praxe.

4. Požiadavky na uchádzačov

Ukončené vysokoškolské vzdelanie I. alebo II. stupňa v oblasti sociálnej práce, psychológie, špeciálnej pedagogiky, právo, verejná správa alebo verejná politika alebo príbuzných odborov.

5. Informácie o obsahu vzdelávacieho programu a úrovni náročnosti

Program je prakticky orientovaný a zameraný na aplikáciu metód sociálnej práce po identifikácií potrieb dieťaťa a jeho rodiny s dôrazom na zostavenie kvalitného plánu sociálnej práce v kontexte multidisciplinárneho prístupu. Obsah vychádza zo situácií z praxe a práce s prípadovými štúdiami.

Obsah programu zahŕňa:

  • Model potrieb dieťaťa a vývinové hľadisko potrieb dieťaťa
  • Identifikácia oblastí posúdenia životnej situácie rodiny
  • Nástroje a techniky na zisťovanie aktuálnej situácie dieťaťa a jeho rodiny
  • Sieťovanie relevantných subjektov pre pomoc rodine
  • Plánovanie intervencií podľa výsledkov zhodnotenia a sumarizácie získaných informácií
  • Monitoring a evaluácia v procese vedenia prípadu

Úroveň náročnosti: vzdelávanie je vhodné pre novoprijatých zamestnancov, ako aj odborníkov-profesionálov s praxou.

6. Požiadavky na úspešné absolvovanie

Účastník vzdelávania je povinný :

  • absolvovať celý rozsah- 8 hodín programu
  • participovať na skupinových úlohách a spolupodieľať sa na zadaných úlohách
  • aktívne sa zapájať do prípravy a riešenie prípadových štúdií a participovať na modelových situáciách a rolových cvičeniach.

Dôraz je kladený na sebarealizáciu a sebauvedomenie si precvičovaných modelových situácií a prípadových štúdií s cieľom ich správneho použitia a vyhodnotenia s dôrazom na uvedomenie si ich vplyvov na klienta.

Po absolvovaní vzdelávania účastník získa certifikát o účasti na vzdelávacej aktivite.

7. Rozsah vzdelávacieho programu a organizačné zabezpečenie

  • 1 deň (8 hodín odborného vzdelávania)
  • forma: prezenčná
  • miesto konania: v zabezpečených konferenčných miestnostiach vo vybraných mestách

8. Metódy hodnotenia účastníkov programu

  • priebežná spätná väzba od lektora,
  • hodnotenie aktivity účastníkov pri praktických úlohách,
  • skupinové reflexie a diskusia,
  • aplikácia naučených metód na príkladoch z praxe.

9. Skúsenosti a odbornosť lektora

Garant programu: PhDr. Štefánia Derevjaníková, PhD.

Lektor programu: PhDr. Štefánia Derevjaníková, PhD.

PhDr. Štefánia Derevjaníková, PhD.

  • odborníčka v oblasti sociálnej práce a sociálnoprávnej ochrane detí a sociálnej kurately,
  • dlhodobé skúsenosti s prácou s rodinami a deťmi,
  • lektorská a metodická prax v oblasti sociálnoprávnej ochrany detí a manažmentu prípadu,
  • autorka a realizátorka množstva vzdelávacích programov v podobných témach a oblastiach

10. Maximálny počet účastníkov

Odporúčaný maximálny počet: 20 účastníkov (z dôvodu zachovania kvality pri nácviku zručností účastníkov vzdelávania)

11. Cena kurzu

110 €
(cena je uvedená bez DPH)