Identifikácia potrieb dieťaťa v procese práce s rodinou s využitím techník a metód sociálnej práce
· Vzdelávacie výstupy
Absolvent vzdelávacieho programu bude schopný:
- identifikovať potreby dieťaťa v kontexte najlepšieho záujmu dieťaťa,
- uplatňovať dostupné metódy a techniky sociálnej práce pri hodnotení potrieb dieťaťa,
- rozpoznávať ochranné a rizikové faktory ovplyvňujúce situáciu dieťaťa,
- mapovať zdroje dieťaťa, rodiny a komunity a zaradiť ich do hodnotenia,
- pracovať s hodnotiacimi nástrojmi zameranými na analýzu potrieb,
- zohľadňovať multidisciplinárny prístup pri vyhodnocovaní potrieb dieťaťa,
- efektívne komunikovať s deťmi aj dospelými klientmi v procese zisťovania potrieb.
· Cieľová skupina
Sociálne pracovníčky a pracovníci v zmysle zákona č. 219/2014 Z. z. Zákon o sociálnej práci a o podmienkach na výkon niektorých odborných činností v oblasti sociálnych vecí a rodiny a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Profil absolventa:
Absolvent vzdelávacieho programu bude vedieť samostatne identifikovať potreby dieťaťa v rôznych životných oblastiach, analyzovať situáciu dieťaťa a rodiny z holistického hľadiska, aplikovať teoretické východiská z medzinárodných dokumentov do praxe sociálnej práce, používať vhodné metodiky a techniky pri práci s rodinou, ako aj cielene formulovať odporúčania pre plánovanie intervencií.
· Forma vzdelávania
Prezenčná forma – interaktívne stretnutia s dôrazom na nácvik praktických zručností a odborných znalostí, interaktívne cvičenia a modelové situácie, skupinové cvičenia, ako aj kazuistiky z aplikačnej praxe.
· Požiadavky na uchádzačov
Ukončené vysokoškolské vzdelanie I. alebo II. stupňa v oblasti sociálnej práce, psychológie, špeciálnej pedagogiky, právo, verejná správa alebo verejná politika alebo príbuzných odborov.
· Informácie o obsahu vzdelávacieho programu a úrovni náročnosti
Program je zameraný na praktické zvládnutie identifikácie potrieb dieťaťa s využitím teoretických aj praktických metód sociálnej práce.
Obsah programu zahŕňa:
- teoretické východiská identifikácie potrieb dieťaťa v medzinárodných dokumentoch,
- model potrieb dieťaťa a vývinové hľadisko potrieb,
- proces identifikácie potrieb dieťaťa,
- mapovanie zdrojov (rodinných, interných, komunitných),
- hodnotenie rizikových a ochranných faktorov,
- využitie hodnotiacich nástrojov a techník v procese zisťovania potrieb,
- multidisciplinárny prístup pri vyhodnocovaní potrieb dieťaťa.
Úroveň náročnosti: vzdelávanie je vhodné pre novoprijatých zamestnancov, ako aj odborníkov-profesionálov s praxou.
6. Požiadavky na úspešné absolvovanie
Účastník vzdelávania je povinný :
- absolvovať celý rozsah- 8 hodín programu,
- participovať na skupinových úlohách a spolupodieľať sa na zadaných úlohách
- aktívne sa zapájať do prípravy a riešenie prípadových štúdií a participovať na modelových situáciách a rolových cvičeniach.
Dôraz je kladený na sebarealizáciu a sebauvedomenie si precvičovaných modelových situácií a prípadových štúdií s cieľom ich správneho použitia a vyhodnotenia s dôrazom na uvedomenie si ich vplyvov na klienta.
Po absolvovaní vzdelávania účastník získa certifikát o účasti na vzdelávacej aktivite.
7. Rozsah vzdelávacieho programu a organizačné zabezpečenie
- 1 deň (8 hodín odborného vzdelávania)
- forma: prezenčná
- miesto konania: v zabezpečených konferenčných miestnostiach vo vybraných mestách
8. Metódy hodnotenia účastníkov programu
- priebežná spätná väzba od lektora,
- hodnotenie aktivity účastníkov pri praktických úlohách,
- skupinové reflexie a diskusia,
- aplikácia naučených metód na príkladoch z praxe.
9. Skúsenosti a odbornosť lektora
Garant programu: PhDr. Štefánia Derevjaníková, PhD.
Lektor programu: PhDr. Štefánia Derevjaníková, PhD.
PhDr. Štefánia Derevjaníková, PhD.
- odborníčka v oblasti sociálnej práce a sociálnoprávnej ochrane detí a sociálnej kurately,
- dlhodobé skúsenosti s prácou s rodinami a deťmi,
- lektorská a metodická prax v oblasti sociálnoprávnej ochrany detí a manažmentu prípadu,
- autorka a realizátorka množstva vzdelávacích programov v podobných témach a oblastiach
10. Maximálny počet účastníkov
Odporúčaný maximálny počet: 20 účastníkov (z dôvodu zachovania kvality pri nácviku zručností účastníkov vzdelávania)
11. Cena kurzu
- 110 € (cena je uvedená bez DPH)